Ποια είναι η διατροφική αξία των αγαπημένων σας ξηρών καρπών;

Ποια είναι η διατροφική αξία των αγαπημένων σας ξηρών καρπών;

1. Καρύδια

Ένας από τους πιο θρεπτικούς καρπούς στο καθημερινό μας διαιτολόγιο, τα καρύδια περιέχουν φυτικές ίνες, βιταμίνη Ε, ασβέστιο, μαγνήσιο και αρκετά ακόμα ωφέλημα συστατικά. Επιπλέον περιέχουν ποσότητες πλούσιες σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα τα οποία συμβάλλουν σημαντικά στην βελτίωση της πνευματικής λειτουργίας του εγκεφάλου, ενισχύοντας τη μνήμη, τη συγκέντρωση και την ικανότητα μάθησης.

2. Αμύγδαλα

Τα αμύγδαλα αποτελούν ένα πεντανόστιμο και χορταστικό σνακ. Όπως και τα καρύδια, τα αμύγδαλα είναι πλούσια σε βιταμίνη Ε και μαγνήσιο ενώ αποτελούν και μία σημαντική πηγή ασβεστίου. Χαρακτηριστικά, 1 φλιτζάνι αμύγδαλα προσφέρει στον οργανισμό μας ίδια ποσότητα ασβεστίου όσο ένα μικρό κομμάτι φέτα, δυναμώνοντας τα οστά και τα δόντια μας.

3. Φιστίκια

Πρόκειται για έναν από τους πιο νόστιμους ξηρούς καρπούς με υψηλή διατροφική αξία. Καταναλώνονται είτε ψημένα/αλατισμένα ή νωπά/ανάλατα. Πλούσια σε αντιοξειδωτικά, συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία του νευρικού συστήματος και της καρδιάς.

4. Φουντούκια

Τα φουντούκια αποτελούν έναν από τους πιο αγαπημένους και θρεπτικούς ξηρούς καρπούς με ιδιαίτερη γλυκιά γεύση. Χρησιμοποιούνται ευρέως στη ζαχαροπλαστική και την αρτοποιία όπου αλέθονται μαζί με το σιτάρι για την παραγωγή ψωμιού. Περιέχουν φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα όπως μαγνήσιο, κάλιο, ασβέστιο και σίδηρο, τα οποία είναι απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού μας. Τροφή πλούσια σε «καλά» μονοακόρεστα λιπαρά, βοηθά στη μείωση της «κακής» και της ολικής χοληστερόλης.

5. Κολοκυθόσπορος

Πρόκειται για ένα θρεπτικό προϊόν της φύσης με υψηλή περιεκτικότητα πρωτεϊνών που αγγίζει το 30 με 40%. Επιπλέον παρουσιάζουν την υψηλότερη περιεκτικότητα σε σίδηρο από κάθε άλλο είδος σπόρου, ενώ εξοπλίζουν τον οργανισμό μας με βιταμίνες A, C και E.

6. Κάσιους

Μια τροφή πλούσια σε χαλκό, ένα μέταλλο που ωφελεί τόσο το νευρικό σύστημα όσο τα οστά και το ανοσοποιητικό. Λόγω των φυτικών ινών τους, βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου. Εκτός όμως από τη θετική τους επίδραση στην σωματική υγεία, βελτιώνουν και την διάθεσή μας αφού περιέχουν τρυπτοφάνη, ένα σημαντικό αμινοξύ που βοηθά στη διέγερση της παραγωγής της σεροτονίνης και της καλής λειτουργίας του εγκεφάλου μας.

7. Μακαντέμια

Οι ξηροί καρποί μακαντέμια διακρίνονται και αυτοί για την υψηλή διατροφική τους αξία, την ιδιαίτερη γεύση τους, ενώ αποτελούν μία σημαντική πηγή μονοακόρεστου λίπους. Έρευνες αποδεικνύουν ότι τα μακαντέμια μειώνουν την LDL, δηλαδή την «κακή» χοληστερόλη στο αίμα. Ξηροί καρποί, μία τροφή ιδανική για