Ο διατροφικός θησαυρός των οσπρίων

Ο διατροφικός θησαυρός των οσπρίων

Στην κατηγορία των οσπρίων περιλαμβάνονται κυρίως τα φασόλια, οι φακές, τα κουκιά, τα ρεβίθια και η φάβα.

Τα όσπρια αποτελούν τρόφιμα υψηλής βιολογικής αξίας, καθώς περιέχουν σημαντικές ποσότητες πρωτεϊνών και υδατανθράκων, συστατικά τα οποία είναι απαραίτητα για τον ανθρώπινο οργανισμό. Οι υδατάνθρακες μας χαρίζουν ενέργεια, ενώ οι πρωτεΐνες είναι το κύριο συστατικό των δομικών ιστών. Δεν είναι υπερβολή να αναφέρουμε ότι από τα τρόφιμα του φυτικού βασιλείου, τα όσπρια και τα δημητριακά έχουν την υψηλότερη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, που φτάνει σε ποσοστό 20-25%. Εξίσου σημαντική είναι και η περιεκτικότητα των οσπρίων σε φυτικές ίνες, οι οποίες αφενός βοηθούν την ομαλή λειτουργία του εντέρου και αφετέρου συμβάλλουν στον καλύτερο έλεγχο της χοληστερίνης. Επίσης, από την κατανάλωσή τους παίρνουμε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σίδηρο και κάλιο και σε μικρότερα ποσοστά ασβέστιο.

Τροφή για όλες τις εποχές

Υπάρχουν πολλές συνταγές για τα όσπρια, ώστε να τα γευόμαστε όλο τον χρόνο. Τον χειμώνα σερβίρονται ζεστά σαν σούπα στην κατσαρόλα ή πλακί στον φούρνο με λάδι, ντομάτα, διάφορα μυρωδικά και μπαχαρικά. Μπορούμε όμως να τα έχουμε στο τραπέζι και με τη μορφή σαλάτας. Ο τρόπος είναι απλός και γρήγορος: Τα βράζουμε όσο χρειάζεται, ώστε να μη χυλώσουν και να διατηρήσουν το σχήμα τους. Στη συνέχεια, τα σουρώνουμε και τα συνδυάζουμε με λαχανικά, αλλαντικά, τυριά, δημητριακά ή θαλασσινά.